Tak nějak jsem tu nezahlídl naši kdysi mateřskou společnost Air Ostrava... Proto zakládám tohle téma, aby se tu vyjádřili všichni, co s ní měli kdysi co dočinění, co ji vídávali lítat jim nad hlavou a co se zajímali o dění kolem...
Tady přikládám citaci ze švícího webu:
Citace:
Vznikla 23.5.1994 z letecké společnosti Air Vítkovice, která byla založena v roce 1977. 9.3.1995 byl dodán BAe Jetstream 31 (OK-REJ "Radegast") a v červnu druhý Jetstream 31 (OK-SEK), takže v červenci 1995 Air Ostrava vlastnila 2 Jetstream BAe ATP (s kapacitou 62 cestujících), 2 BAe Jetstream 31 (17 cestujících), 4 L-410 (16 cest.), 1 Cessna Citation III (8 cest.) a 1 Learjet 31A (7 cest.). V červnu 1996 společnost získala a pouze v tom roce provozovala 2 Fokkery F-28-4000 Fellowship (79 cest.) pronajaté z Nizozemí. V té době Air Ostrava dále vlastnila 2 Saab 340, 2 Jetstream 31, 3 L-410 (L-410UVP-E OK-WDV), 1 Cessna Citation III a 1 Learjet 31A. 31.12.1996 společnost ukončila provoz obou letounů BAe Jetstream 31. Od roku 1998 používala výhradně 4 letouny Saab 340A (OK-REK, cn 071; OK-TOP, cn 132; OK-PEP; OK-UFO) s kapacitou 33 cestujících. OK-REK byl dodán 6.12.1995. OK-TOP byl dodán 6.4.1997, OK-UFO v lednu 1998. V roce 1998 přepravila 105 000 cestujících a vykázala ztrátu 86 milionů Kč. V roce 1999 prodělala 18,2 milonu Kč. Počátkem roku 2000 s Air Ostrava ukončily ČSA spolupráci na linkách Praha-Hannover a Praha-Berlín. 2.3.2000 ekonomické problémy donutily společnost ukončit provoz i na vnitrostátních linkách. V dubnu 2000 krajský obchodní soud vyhlásil na společnost Air Ostrava konkurs.