..:: LKMT.cz Bórd ::..

Diskuzní plac nejen ostravských spotterů
Právě je 20 dub 2024, 00:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: EasyJet
PříspěvekNapsal: 05 úno 2012, 00:40 
Offline
V.I.P.
Uživatelský avatar

Registrován: 19 lis 2008, 15:29
Příspěvky: 777
Bydliště: Na Mjesicu :)
Aktuálně z EasyJetu

Společnost EasyJet je v současnosti druhým největším nízkonákladovým leteckým dopravcem v Evropě a významnou pozici zastává také na letišti Praha-Ruzyně, z něhož provozuje celkem 7 linek. Redakce L+K dostala v listopadu loňského roku příležitost navštívit jeho centrálu na letišti London-Luton a hovořit s vrcholnými manažery EasyJetu o jejich plánech na další období, které zřejmě nebude příliš jednoduché.

EasyJet vstoupil na český trh, poprvé v roce 2002, kdy ve své celoevropské expanzi převzal jiného britského dopravce Go Fly. Právě ta už od září 1999 provozovala vůbec první low-cost linku z Prahy na londýnské letiště Stansdsted a EasyJet na ni po akvizici nadále pokračoval. V následujících létech mladá britská společnost stále posilovala a v některých obdobích byla co do počtu přepravených cestujících dokonce druhým nejvýznamnějším přepravcem na ruzyňském letišti.
Obliba EasyJetu mezi cestujícími, včetně těch českých, je stále velmi vysoká, a to i přesto, že není tím úplně nejlevnějším přepravcem. Na druhou stranu ale létá na primární letiště v jednotlivých destinacích v poměrně atraktivních časech při velmi vysoké přesnosti dodržování letového řádu.. "Je to strategie naší firmy, na niž nechceme nic měnit ani do budoucnosti. Nehodláme vozit cestující z místa, kde nic není, na jiné místo, kde rovněž nic není, ale tam, kam skutečně chtějí a potřebují," říká evropský ředitel EasyJetu Mike Campbell. Převádění nebo otevírání nových linek na sekundární letiště, vzdálená často desítky kilometrů od evropských měst tak podle něho společnost vůbec neplánuje.
V České republice tak hodlá EasyJet i nadále zůstat v Praze, která pro něj představuje důležitou destinaci. V prosinci 2010 otevřel zatím poslední linku, spojující Prahu s druhým největším francouzským městem Lyon a kromě toho létá také do Paříže, Milána, Amsterdamu, Bristolu a na londýnská letiště Standsted a Gatwick. Během roku 2010 přepravila společnost z Prahy více než 700 tisíc cestujících. Pokud jde o tržby, ty EasyJetu na linkách z Prahy v roce 2011 vzrostly o 16 %, zatímco průměr na všech linkách byl o 3-4 % nižší.
Vedení společnosti si ale uvědomuje, že jej čeká nelehké období. Proto zatím žádnou větší expanzi ve vztahu k České republice nechystá. "V roce 2012 čekáme spíše stagnaci trhu nebo jen velmi pomalý růst. Proto bychom chtěli pedevším upevnit svou pozici na stávajících linkách. Jestli budeme něco v České republice přidávat, tak to bude jen počet spojů. Nejvíce v tomto směru zvažujeme zvýšení frekvence letů mezi Prahou a Milánem během léta," řekl manažer EasyJetu pro střední a severní Evropu Thomas Haagensen. Podle slov jeho kolegyně Cath Lynn zodpovědné za zákaznické služby a tržby se chce společnost také více zaměřit na takzvanou firemní klientelu, tedy obchodní cestující. Ti sce tvořili jen pětinu z celkového počtu všech cestujících, ale znamenají pro aerolinky větší příjem než všichni ostatní dohromady. A zatímco v rámci celé Evropy jich EasyJet nabírá asi 18 %, v Praze je to zatím jen kolem 13 %. Během dalších 5 let by se chtělo vedení EasyJetu dostat až na 23 % obchodních cestujících. Na přímou otázku, která skupina je pro aerolinky nejdůležitější ale Cath Lynn odpovídá, že všechny: "Chceme přepravovat všechny skupiny cestujících, což nám umožní stabilně zaplňovat naše letadla. Nemusíme tak řešit různé krátkodobé nebo sezonní výkyvy v poptávce po přepravě."
Pokud jde o leteckou techniku, je všeobecně známo, že EasyJet je největším provozovatelem letounů Airbus A319. Koncem roku 2011 bylo v britském leteckém rejstříku na společnost registrováno 152 letounů A319 v konfiguraci pro 156 cestujících a dalších 31 větších A320 pro 180 cestujících. Dalších 15 A319 a 4 A320 ale provozuje švýcarská franšízová společnost EasyJet Switzerland, a tak počet Airbusů v barvách EasyJetu už přesahuje dvě stovky. Společnost má objednáno dalších několik desítek letounů, konkrétní počty ale operativně upravuje podle aktuální situace. V listopadu 2011 se EasyJet také zbavil poslední dvojice strojů Boeing 737-700.
V souvislosti s EasyJetem se v minulosti objevovaly také zprávy o chystaném projektu vlastního dopravního letounu, pojmenovaného EcoJet. Jeho zmenšená maketa se dokonce nachází v centrále společnosti v hangáru 89 na letišti Luton. Jak ale přiznává ředitel Mike Campbell, jde spíše jen o "umělecké" pojetí konceptu. EasyJet sám na žádném vývoji nepracuje a chtěl spíše jen motivovat výrobce k tomu, aby pracovali na úspornějších strojích, v čemž prý pokračuje i v současnosti.
Zájem leteckého přepravce o nové technologie je ale patrný i v jiných oblastech. EasyJet se například zapojil do spolupráce na projektu AVOID (Airborne Volcanic Object Imaging Detector), který by měl přinést dostupné technické řešení pro detekci sopečného popela ve vzdušném prostoru. Infračervené senzory by se měly instalovat přímo na dopravní letouny a poskytovat podobný výstup jako dnešní meteorologické radiolokátory s tím, že by posádku varovaly před mrakem popela na vzdálenost až 100 km. Umožnilo by to včas se vyhnout ohroženým místům a navíc sloučením informací od jednotlivých strojů pak vytvoření přesného celkového obrazu o situaci. Nebylo by tak nutné uzavírat rozsáhlé oblasti pro letový provoz. V roce 2011 se testování odehrálo za pomoci ultralehkého letounu převážně nad sopkou Etna, v roce 2012 by chtěl EasyJet a společnost Nicarnica Aviation uskutečnit i testy s dopravním letounem Airbus, pochopitelně ve spolupráci s výrobcem. Pokud se podaří zařízení certifikovat u agentury EASA (European Aviation Safety Agency), hodlá jej EasyJet instalovat do svých strojů ještě téhož roku.

Zdroj: L+K 1/2012, str. 28-30


Přílohy:
ecojet1.jpg
ecojet1.jpg [ 37.67 KiB | Zobrazeno 8771 krát ]

_________________
Trpajzlik (Radim T.)
------------------------------------------------------------
http://www.lkmtspotter.eu
https://www.flickr.com/photos/136599155@N06/
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EasyJet
PříspěvekNapsal: 06 úno 2012, 14:38 
Offline
V.I.P.
Uživatelský avatar

Registrován: 28 lis 2008, 12:01
Příspěvky: 614
Bydliště: už Ostrava
Spotting: Mošnovská Věžka, nu ni?
Stroj: A319-111 G-EZAF
To co říkám celou dobu. Do Mošnova (ni obdobné ... sekundárního letiště) ani ránu.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EasyJet
PříspěvekNapsal: 08 úno 2012, 00:27 
Offline
Admin

Registrován: 19 lis 2008, 08:12
Příspěvky: 3268
Bydliště: Dolní Lutyně
Spotting: LKZA :-)
Stroj: B748
Tak tak, od zacatku mi prijde EZY na LKMT jako scifi... :roll:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EasyJet
PříspěvekNapsal: 08 úno 2012, 06:59 
Offline
Admin

Registrován: 30 kvě 2011, 08:39
Příspěvky: 1779
Bydliště: FR 738, 29A
Spotting: localhost
Stroj: jatra
ale bylo by dobree!!


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz