Diky za zajimave cteni, letovy model XPL vs MSFS na zaklade rychleho testu v demu uz hodnotila strasna spousta lidi a pokazde se dozvim neco jineho. Default Cessna v XPL ale moc chvaly nesklidila, to je fakt. Zazrak jsem od toho tedy osobne nikdy neocekaval, zmenu k lepsimu v porovnani s MSFS ale rozhodne ano a v tom me XPL nezklamal. Ja jsem vcera ze zvedavosti testoval to Echo a pokousel se udelat predpisovy skluz dle zde nastudovanych rad, jak presne se to dela v realu a popravde, pri tomto postupu jsem se nekolikrat " zabil " protoze jsem se prevratil pres kridlo a nebo mi Echo odletelo mimo drahu
Mam natocenej real skluz z Echa, ale bohuzel uhel zaberu neni na kniplu a na pedalech, coz me mrzi. Myslim, ze delam neco blbe, bez toho popisu, jak se to ma presne delat to do skluzu dostanu, ale jak uz jsem tu nekde ze zacatku psal, u toho Echa se mi to zda trochu divne. Kazdopadne v FS se pri podobnych pokusech muzu akorat tak klouzat a rozhodne ne s letadlem. Ty letove vlastnosti celkove zalezi strasne na modelu a v XPL to plati tisicinasobne, protoze tady je ten model opravdu hozen do " virtualniho luftu " kdezto do MSFS vymodelujete zahradni gril, hodite k tomu nejaky natukany data a ono to klidne poleti jako F16. Podrobne popsany to je zde:
http://wiki.x-plane.com/Appendix_A:_How_X-Plane_Works V XPL toto nelze, vzdy musi zaklad letovyho modelu tvorit to samotne letadlo, presny tvar a na to se az nasledne nabalujou dalsi veci. Taky hodne dulezity je, jak XPL na PC slape. Uplne jiny litani je, kdyz to jede na pridusenych 19 FPS, nebo na stalych 60 FPS ( zase u XPL je toto daleko dulezitejsi, nez u MSFS, kde vam to " poleti " dle preddefinovanych dat i na 4 FPS, coz v XPL proste nelze ) A jeste je u XPL a testovani realnosti jedna dulezita vec a tou je kolikrat se pocita letovy model, defaultne je nastaveno 1 ale lze to nastavit az na 8. Da se s tim dost laborovat a na nastevanei 1 se chovaji nektera letadla " podivne ". Cim vetsi hodnotu ale nastavite, tim vetsi to je zatez na CPU a FPS jdou bohuzel dolu, nicmene letovy model by mel byt pri zachovani dostatecnych FPS na rychlem PC podstatne presnejsi.
Nastavuje se to v menu " Settings > Operation & Warnings > Flight-Model ( 1 - 8 ).