..:: LKMT.cz Bórd ::.. http://lkmt.cz/ |
|
Světové akrobatické skupiny http://lkmt.cz/viewtopic.php?f=29&t=1247 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Trpajzlik [ 11 led 2012, 20:36 ] |
Předmět příspěvku: | Světové akrobatické skupiny |
Pokud by někoho zajímalo kolik existuje ve světě civilních/vojenských akrobatických skupin, tak jsem vygooglil tuto úžasnou a velmi užitečnou stránku, kde najdete vše, nebo téměř vše, co o nich potřebujete vědět... http://aerobaticteams.net Tady je malej výcuc: 1) seznam civilních akrobatických skupin - http://aerobaticteams.net/civil-aerobat ... teams.html 2) seznam vojenských akrobatických skupin (abecední seznam podle států, kvůli množství na 3 části) - http://aerobaticteams.net/teams.html (A-J) - http://aerobaticteams.net/military-teams2.html (M-S) - http://aerobaticteams.net/military-teams3.html (T-U) |
Autor: | Trpajzlik [ 12 led 2012, 00:33 ] | |||||
Předmět příspěvku: | Re: Světové akrobatické skupiny | |||||
Breitling Angels V minulém čísle jsme v souvislosti s obnovením provozu historického dopravního letounu L-1049 Super Constellation otiskli jeho fotografii z letu ve formaci s dalšími stroji z flotily Breitling. Do té kromě mnoha jiných strojů už několik let patří také britská akrobatická skupina Breitling Angels, létající na strojích Pitts Special S-2A. Breitling Angels je ve skutečnosti akrobatická skupina s dlouholetou historií a mnoha úspěchy na svém kontě. Založena byla už na konci 70. let minulého století jako britská společnost Aerobatic Displays Ltd., avšak ve známost vešla především díky vystoupením v barvách tehdejšího sponzora, společnosti Marlboro. V začátcích vystupovaly dva akrobatické dvouplošníky Pitts Special, později byl přidán třetí stroj, přičemž jejich piloti získávali ocenění i při sólové akrobacii. Prvními piloty Philips Meeson, Ian Peacocke a dnes světoznámý Nigel Lamb, kteří absolvovali více než 1200 veřejných vystoupení. V roce 1989 přešla skupina pod značku Toyota s tím, že se měnilo i složení letadlového parku. Na pozici vedoucího stroje formace se tak postupně vystřídaly jednoplošníky Extra 230 a posléze dvoumístný Extra 300. Během tohoto pětiletého období si skupina připsala na své konto dalších téměř 500 exhibicí nejen ve Velké Británii, ale i po celém světě. V období roků 1994-1998 působila skupina pod jménem Golden Dreams, a to především na Dálném Východě, v zemích jako je Indonésie nebo Čína. V roce 1995 byl do formace přidán další stroj, takže ji nově tvořily čtyři letouny Pitts Special. Poté nastalo období, kdy se činnost akrobatické skupiny utlumila ve prospěch aktivit spojených především s natáčením historických filmů. Nigel Lamb tehdy často létal s "warbirdy" provozovanými společností Old Flying Machine Company z Duxfordu a sponzorovanými společností Breitling, a tak se Aerobatic Displays Ltd. podíleli například na natáčení filmů "Hart´s War" nebo "Tmavomodrý svět. V roce 2004 došlo k zásadní změně, kdy se podařilo uzavřít dohodu o sponzorství se světoznámým výrobcem špičkových leteckých hodinek, a tak se čtveřice žlutých akrobatických dvouplošníků Pitts Special opět představila na veřejnosti, tentokrát pod jménem Breitling Angels. O rok později se hlavní hvězda skupiny, pilot Nigel Lamb začal věnovat létání v soutěži Red Bull Air Race, rovněž sponzorovaným Breitlingem. V akrobatické skupině Breitling Angels i v současnosti létají čtyři dvoumístné stroje Pitts Special S-2A. Přestože byly vyrobené v rozpětí let 1977-1980, stále jde o speciály s mimořádnými akrobatickými vlastnostmi. Poháněny jsou plochými vzduchem chlazenými čtyřválcovými motory s přímým vstřikováním paliva Lycoming AEIO-360-A1A nebo AEIO-360-A1E o objemu 5916 cm3, které poskytují výkon 149 kW. Letouny díky nim dosahují maximální rychlosti ve vodorovném letu 253 km/h, maximální nebo-li nepřekročitelná rychlost pak činí 327 km/h. Pitts Special je velice agilní a odolný letoun a akrobacii s ním lze létat při násobcích přetížení od +6g do -3g. Před nedávnem dostaly letouny nové zbarvení, a tak v původní žluté zůstal pouze stroj poznávací značky G-IIIT (Serial No. 2222), zatímco G-SPIN (Serial No. 2110) létá černý, G-IBII (Serial No. 2147) zelený a G-ROLL (Serial No. 2175) červený (pozn.: viz foto v úvodu). Při skupinovém letu je formace barevných dvouplošníků možná ještě působivější, než v původním jednotném zbarvení. Nezbývá tedy než doufat, že je díky podpoře společnosti Breitling budeme vídat na obloze co nejčastěji. Zdroj: L+K 12/2011, str. 26-27, obrázky: Google
|
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |