Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Světové akrobatické skupiny
PříspěvekNapsal: 11 led 2012, 20:36 
Offline
V.I.P.
Uživatelský avatar

Registrován: 19 lis 2008, 15:29
Příspěvky: 779
Bydliště: Na Mjesicu :)
Pokud by někoho zajímalo kolik existuje ve světě civilních/vojenských akrobatických skupin, tak jsem vygooglil tuto úžasnou a velmi užitečnou stránku, kde najdete vše, nebo téměř vše, co o nich potřebujete vědět...

http://aerobaticteams.net

Tady je malej výcuc:
1) seznam civilních akrobatických skupin
- http://aerobaticteams.net/civil-aerobat ... teams.html

2) seznam vojenských akrobatických skupin (abecední seznam podle států, kvůli množství na 3 části)
- http://aerobaticteams.net/teams.html (A-J)
- http://aerobaticteams.net/military-teams2.html (M-S)
- http://aerobaticteams.net/military-teams3.html (T-U)

_________________
Trpajzlik (Radim T.)
------------------------------------------------------------
http://www.lkmtspotter.eu
https://www.flickr.com/photos/136599155@N06/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Světové akrobatické skupiny
PříspěvekNapsal: 12 led 2012, 00:33 
Offline
V.I.P.
Uživatelský avatar

Registrován: 19 lis 2008, 15:29
Příspěvky: 779
Bydliště: Na Mjesicu :)
Breitling Angels

V minulém čísle jsme v souvislosti s obnovením provozu historického dopravního letounu L-1049 Super Constellation otiskli jeho fotografii z letu ve formaci s dalšími stroji z flotily Breitling.

Obrázek

Do té kromě mnoha jiných strojů už několik let patří také britská akrobatická skupina Breitling Angels, létající na strojích Pitts Special S-2A.

Breitling Angels je ve skutečnosti akrobatická skupina s dlouholetou historií a mnoha úspěchy na svém kontě. Založena byla už na konci 70. let minulého století jako britská společnost Aerobatic Displays Ltd., avšak ve známost vešla především díky vystoupením v barvách tehdejšího sponzora, společnosti Marlboro. V začátcích vystupovaly dva akrobatické dvouplošníky Pitts Special, později byl přidán třetí stroj, přičemž jejich piloti získávali ocenění i při sólové akrobacii. Prvními piloty Philips Meeson, Ian Peacocke a dnes světoznámý Nigel Lamb, kteří absolvovali více než 1200 veřejných vystoupení.
V roce 1989 přešla skupina pod značku Toyota s tím, že se měnilo i složení letadlového parku. Na pozici vedoucího stroje formace se tak postupně vystřídaly jednoplošníky Extra 230 a posléze dvoumístný Extra 300. Během tohoto pětiletého období si skupina připsala na své konto dalších téměř 500 exhibicí nejen ve Velké Británii, ale i po celém světě.
V období roků 1994-1998 působila skupina pod jménem Golden Dreams, a to především na Dálném Východě, v zemích jako je Indonésie nebo Čína. V roce 1995 byl do formace přidán další stroj, takže ji nově tvořily čtyři letouny Pitts Special. Poté nastalo období, kdy se činnost akrobatické skupiny utlumila ve prospěch aktivit spojených především s natáčením historických filmů. Nigel Lamb tehdy často létal s "warbirdy" provozovanými společností Old Flying Machine Company z Duxfordu a sponzorovanými společností Breitling, a tak se Aerobatic Displays Ltd. podíleli například na natáčení filmů "Hart´s War" nebo "Tmavomodrý svět.
V roce 2004 došlo k zásadní změně, kdy se podařilo uzavřít dohodu o sponzorství se světoznámým výrobcem špičkových leteckých hodinek, a tak se čtveřice žlutých akrobatických dvouplošníků Pitts Special opět představila na veřejnosti, tentokrát pod jménem Breitling Angels. O rok později se hlavní hvězda skupiny, pilot Nigel Lamb začal věnovat létání v soutěži Red Bull Air Race, rovněž sponzorovaným Breitlingem.
V akrobatické skupině Breitling Angels i v současnosti létají čtyři dvoumístné stroje Pitts Special S-2A. Přestože byly vyrobené v rozpětí let 1977-1980, stále jde o speciály s mimořádnými akrobatickými vlastnostmi. Poháněny jsou plochými vzduchem chlazenými čtyřválcovými motory s přímým vstřikováním paliva Lycoming AEIO-360-A1A nebo AEIO-360-A1E o objemu 5916 cm3, které poskytují výkon 149 kW. Letouny díky nim dosahují maximální rychlosti ve vodorovném letu 253 km/h, maximální nebo-li nepřekročitelná rychlost pak činí 327 km/h. Pitts Special je velice agilní a odolný letoun a akrobacii s ním lze létat při násobcích přetížení od +6g do -3g.

Před nedávnem dostaly letouny nové zbarvení, a tak v původní žluté zůstal pouze stroj poznávací značky G-IIIT (Serial No. 2222), zatímco G-SPIN (Serial No. 2110) létá černý, G-IBII (Serial No. 2147) zelený a G-ROLL (Serial No. 2175) červený (pozn.: viz foto v úvodu). Při skupinovém letu je formace barevných dvouplošníků možná ještě působivější, než v původním jednotném zbarvení. Nezbývá tedy než doufat, že je díky podpoře společnosti Breitling budeme vídat na obloze co nejčastěji.

Zdroj: L+K 12/2011, str. 26-27, obrázky: Google


Přílohy:
br8282044uaa0406240016zlu6.jpg
br8282044uaa0406240016zlu6.jpg [ 23.14 KiB | Zobrazeno 6344 krát ]
br8282angels5zoomns7.jpg
br8282angels5zoomns7.jpg [ 55.79 KiB | Zobrazeno 6344 krát ]
br8282angels4zoomca6.jpg
br8282angels4zoomca6.jpg [ 46.24 KiB | Zobrazeno 6344 krát ]
br8282angels1zoomjs9.jpg
br8282angels1zoomjs9.jpg [ 56.34 KiB | Zobrazeno 6344 krát ]

_________________
Trpajzlik (Radim T.)
------------------------------------------------------------
http://www.lkmtspotter.eu
https://www.flickr.com/photos/136599155@N06/
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

cron