..:: LKMT.cz Bórd ::..
http://lkmt.cz/

IFR - přiblížení
http://lkmt.cz/viewtopic.php?f=12&t=737
Stránka 1 z 1

Autor:  EASY [ 25 dub 2010, 23:12 ]
Předmět příspěvku:  IFR - přiblížení

PŘIBLÍŽENÍ podle IFR

Po dohodě s Kamylem, abychom sjednotili názvosloví a nepletli některé pojmy, napíšu pár řádek o přiblížení z pohledu IFR. Zaměřím čistě pro naši potřebu lítání v MP. Nic nebude fiktivní, jen max. zestručněné, jak z mého pohledu je přiměřené pro naše potřeby.

Tak za 1. IFR přiblížení je jasně stanovené předpisem L-8186. Můžeme si ho rozdělit, pro naše potřeby na dvě části. První je rozdělení s hlediska typu přiblížení. Druhá pak, rozdělení vlastních segmentů.
Z hlediska typu přiblížení a použité navigace je to takto:

1. PŘESNÁ (Precision) toto je přiblížení, kdy jste v každém okamžiku informování jak o směrové, tak o vertikální poloze. (v našem případě ILS)
2. PŘÍSTROJOVÁ (Non-Precision) u tohoto typu příblížení jste informováni pouze o směrovém vedení letadla. (VOR, NDB)
3. OKRUHEM (Circling) přiblížení okruhem je manévr, který následuje za přesným, nebo přístrojovým přiblížením tak, aby letadlo přistálo na jinou dráhu, než bylo provedeno přiblížení.
4.VIZUÁLNÍ – (Visual) patří do IFR letu a éro je vedeno srovnávací navigací, zpravidla za účelem dosažení co nejkratší cesty k letišti.

Teď si rozdělíme přiblížení na jednotlivé segmenty a ty podstatné – PRO NÁS - vysvětlím.
Předem - proč toto členění. Je to z důvodu odlišné a měnící se letové charakteristiky při přiblížení a měnící se ochrany od překážek v jednotlivých segmentech.

1.Příletová trať (arrival segment) je zpravidla úsek mezi posledním bodem trati a bodem IAF (Initial approach Fix). V tomto úseku se nacházíte již okolo FL100. Tudíž by jste měli zvolnit z cestovní rychlosti na rychlost regulovanou pod 10 000ft. Tj 250 kn. Dlále budete vytrácet výšku. Měli by jste mít připravené a ZKONTROLOVANÉ všechny parametry pro přistání a éro připravené.

2.Úsek počátečního přiblížení (Initial Segment). Je ohraničen body IAF a IF (Intermediate Fix).
Na tomto úseku je éro přivedeno na trať (NIKOLI ÚSEK!!!!!!) konečného přiblížení.
Budete dále vytrácet výšku a snižovat rychlost k zachycení LOC

Teď jen vsuvka a upozornění: Trať (TRACK) konečného přiblížení nezaměňujte s pojmem SEGMENT, čili ÚSEK. Trať konečného přiblížení se používá jako výraz pro tu fázi letu, kde éro již dokončilo poslední zatáčku, a směřuje k RW!!!!!

3. Úsek středního přiblížení (Intermediate Segment) Tento úsek se již nachází na TRATI konečného přiblížení. Je mezi body IF a FAF (Final Appproach Fix). Jste tedy už po zachycení LOC, srovnání s RW. Výška letu by měla odpovídá výšce středního přiblížení. To je ta, kterou se dozvíte z mapy a je předepsaná pro zachycení GS . V tomto úseku budete snižovat rychlost pro zachycení GS a připravíte éro pro přistání. Klapky, sloty, podvozek. (Finální klapky z důvodu omezení hluku a taktéž k větší rychlosti a plynulosti je možné nastavit až během finální fáze).

4. Úsek konečného přiblížení (Final segment) je mezi body FAF (FAP) a MAPt (Missed Approach point). V tomto úseku již řídíte éro do stanovených minim, kde se rozhodnete, jestli přistanete, nebo to zkusíte znovu. Musíte zajistit plnou konfiguraci pro přistání, přistávací rychlost a směr. Plně stabilizované letadlo, tj rychlost , směr, mechanizace musíte mít nejpozději 500ft nad prahem dráhy.

5. Úsek nezdařeného přiblížení (Missed Approach) - nebudu rozebírat, jelikož z mého hlediska je náročný nejen na teoretické znalosti jednotlivých zkratek a názvů, ale bylo by třeba napsat ještě další hafo řádků a přiložit obrázky. Taktéž z hlediska nás simerů nemíním probírat jednotlivé možnosti techniky zalétnutí tohoto manévru s ohledem k různým typům letadel.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/