Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: IFR - ILS
PříspěvekNapsal: 21 dub 2010, 01:36 
Offline
Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 19 lis 2008, 09:32
Příspěvky: 3161
Spotting: LOWS - terasa
Stroj: B-737NG
Motivací k napsání článku bylo, že někteří se snažíte lítat složitější lekce ve FS a nejde vám to. Řešíte jestli je blbá FS, nebo jste gramlaví. Taky se snažíte jít s technikou pilotáže do maxima a letět celý okruh včetně ILS v ruce a nevychází vám to. Tyto dva aspekty mají – teda podle mne, společného jmenovatele. Ten má název RADIAL-SCAN THE PRIMARY INSTRUMENTS a je součástí tří krokové techniky IFR letu a sledování přístrojů. Jsou to:
1. ATTITUDE POWER PITCH (vyberte pro daný manévr na hrubo polohu, výkon, vyvážení)
2. RADIAL-SCAN (Radiální sledování primárních přístrojů pro daný manévr)
3. Jemné vyvážení použitím VSI.
Tyto 3 kroky musí být plynulé a plynule na sebe navazovat. Budu se ale zabývat hlavně krokem 2, protože ILS je manévr právě nejnáročnější a radiální scanování je prováděno nepřetržitě!!!!!
Jestli si vzpomenete, psal jsme v poslední lekci zmínku o létání podle IFR. A psal jsem, že má dvě hlavní složky. Jedna je ten konkrétní předpis a druhé, které se právě chci věnovat je, praktická část techniky pilotáže při letu v IMC (Instrument meteorological conditions).
v rámci IFR.
Co je Radial Instrument Scannning? Jednoduše by se dalo říct, je to nějaký návod, jakým způsobem co nejefektivněji sledovat přístroje. Pro každý manévr existuje přesný postup pro sledování přístrojů, priority sledování, zahrnuje i to které přístroje při kterém manévru je nutné sledovat a jak z nich v tom konkrétním manévru číst. Protože téma je obsáhlé a to dost hodně, jen uvedu PRÁVĚ na ILS-Approach jak to v principu funguje.

Sedněte si, dejte kafčo, cigo a snažte se soustředit. Nejdřív popíšu techniku přiblížení v ILS, pak radial instrument scan. Za příklad si vezměme LKMT.
NAV Radio 110.95 název OVS final CRS 224 výška středního přiblížení 3000ft QNH.
Rychlost bude 90kn a ta nám dá descent rate 500ft/min. Viditelnost – pár desítek metrů
.
Činnost: před zachycení GS stabilizujte éro v přímém vodorovném letu v rychlosti 90 kn. Ve výšce středního přiblížení 3000ft. Toto uspořádání dá polohu letadla cca 6° pitch up.
ILS typicky zachytáváme ze spodu.
1. Jakmile je navigační bára GS vystředěná, snižte výkon na 1600RPM. Nechte snížit nos přirozenou cestou.
2. Upravte výkon pro udržení VS 500ft/min. Toto vyžaduje pitch up na vašem AI.
3. Vyvažte na tuto polohu pro pokračování v klesání 500ft/min
4. Proveďte malé úpravy ve výkonu pro pokračování v 90kn.
Jednou máte vše vycentrované, pokračujete přibližně výkonem 1600RPM, 500ft descent rate, 90 kn v poloze 3° pitch up.

Jsme vysoko? Musíte tedy zvýšit rychlost klesání z 500 na 700ft/min.
Snižte nos o 3° dolů redukujte výkon k udržení 90 kn.
Tajemství v udržení specifické RATE není v neustálém sledování VSI , ale v precizní poloze letadla na AI.
Nyní udělejte jen jemné změny v tlaku na joystick, pro rychlost klesání.
PAMATUJTE: nehoňte neustále VSI ručičku. Proveďte změnu sklonu na AI, upravte výkon, malé úpravy tlaku na joy a jemně dolaďte Vsi indikaci.

Takto by vypadala technika pilotáže. Teď se budeme zabývat Radial-Scannig Primary Instrument. . Což znamená, radiální sledování primárních přístrojů.
(POZOR – primární přístroje pro každý manévr jsou jiné)!!!!!!!!
ILS je právě nejnáročnější manévr na tuto činnost, protože celou dobu letu v ILS provádíte nepřetržitý scan.
Primární přístroje pro ILS scan jsou AI, HI, VSI. Tyto tři přístroje spolu s ILS displejem jsou radiálně sledovány nepřetržitě. Jak čas dovolí, pak teprve ověřte výškoměr a rychloměr. Stačí jeden pohled z deseti.
VSI je primární pro polohu (PITCH) tedy podle Vsi budete přitahovat, nebo tlačit joy.
HI je primární pro náklon. Budete točit vpravo, vlevo.
AI je primární pro výkon. Podle něj budete upravovat tah motoru.
Takže váš scan je mezi AI-HI-VSI. + ILS. Pořád dokola až do DH. Tam konečeně...UFFF ŠICHTA :chuj:
Hodnoty by jste měli letět přesně. Ve špatném počasí vám ale budou ručičky lítat. Cesta je letět průměry a spoléhat nejvíc na AI pro polohu a náklon. Najděte sklon, který vám dá požadovanou sestupovou rychlost. Tento sklon (PITCH) a křídla v rovině držte pomoci AI.

Zdá se vám to složité a téměř nemožné? :shock: Jo. :!: :evil: Je to složité. IFR je náročný. :!: IFR opravdu není čapnout do éra a nechat se ATC odvést z bodu A do bodu B.
Popsal jsem to spíš jako princip, aby jste věděli, že každý manévr chce své, má svá pravidla a když vám to třeba nejde, že třeba právě v technice a scanningu může být zakopaný pes. Popsat komletní INSTRUMENT SCAN tady nelze. Ale existují odborné materiály pro zvídavé ;)

Pro zapomětlivé
AI - Attitude Indicator (umělý horizont)
HI- Heading Indicator (kompas)
VSI - Vertical Speed Indicator (ukazatel vetrikální rychlsti)

_________________
FLY HIGH
FLY EASY


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

cron