Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 76 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Jak na FSX
PříspěvekNapsal: 19 dub 2010, 12:33 
Offline
V.I.P.
Uživatelský avatar

Registrován: 01 pro 2008, 11:38
Příspěvky: 428
Tak zkusím přidat pár odpovědí:
Osobně používám FS9-FS2004. Mám i FSX, ale né nainstalovanou, protože lítám ruské TU-134/154, ty v FSX nejdou a moje sestava
Intel Core 2 Duo E8600 3.33 GHz
ATI Gainward HD 4870 512 MB DDR5
RAM 2x2GB OZS Reaper HPC DDR3 1333MHZ
zdroj Enermax MODU 82+ 625W
deska Asus P5Q3

na FSX tak tak stačí, ale princip u obou je skoro totožný.
Buď to bereš jako hru, zábavu nebo simulaci. Pokud přejdeš ke třetí variantě, začnou tě zajímat věci, které jsou stejné jak v tomto simulátoru, tak v reálu. K tomu je opravdu dobrá EASYho školička základů.
Co se týká hry jako software FS9/X a jeho struktůry tak primárně tě budou zajímat tyto tři věci:

1.Kde je hra nainstalována, většinou C:/Programy files/Microsoft Games/Flight Simulator 9/X
Tady je spousta podsložek, které tvoří samotnou hru a do které se ukládají doplňky. Třeba Addon scenery je složka do které se přidávají např. nové nebo upravené letiště, kopce, terény apod. Jsou buď free nebo placené. Další složka v FS9 je Aicraft, v FSX je to myslím SimObject. Tady se zase přidávají nové letadla, znovu mohou být free nebo pay. Do složky Effects příjdou nové efekty kouře, světel atd. Prostě každá složka je na něco a pokud stáhneš nějaký addon (doplněk) do simu, tak je v readme většinou napsané co do které složky příjde.

2.FS9/X.cfg je soubor, který najdeš : C:/Documents and settings/user name/Data aplikaci/Microsoft/FS9 nebo FSX
soubory .cfg můžeš otevřít tímto způsobem- pravá myš- otevřít v programu- a vyber třeba poznámkový blok. Tím se ti zobrazí obsah složky, kterou můžeš případně opravovat. (časem... :D )

3.Dokumenty/složka Flight Simulator Files, tady jsou uležené některé letové plány, defaultní nastavení apod. Tato složka není až tak podstatná, ale je dobré o ní vědět.

Potom na stránkách VATSIM nebo IVAO najdeš ve forech školičku, kde je vysvětleno celkem velmi dobře co je VOR,NDB,ILS navigace, proč a jak letadlo lítá, jaká jsou pro to pravidla a spoustu dalšího.

Odpověď na koupení joye. Já jsem přešel na berany, throttle quadrant, pedály a joy mi zkonfiskoval syn, ale už od dávných dob jsem požíval Saitek. Nejdříve jsem měl ( http://www.amazon.com/Saitek-JI3G-Cyborg-Gold-JoyStick/dp/B000056Q0P ) potom tento ( http://www.cluboc.net/reviews/game_gear/saitek_cyborg_evo/index.htm )
a teď mám toto : http://www.saitek.com/uk/prod/yoke.htm

cena u všeho přijatelná k potřebě kterou od toho očekávám. Nevydrží to věčně, někdy se vychodí některé osy, ale svou službu v poměru cena/délka požívání, to splní.


Přílohy:
home cockpit.jpg
home cockpit.jpg [ 104.65 KiB | Zobrazeno 25463 krát ]
2.jpg
2.jpg [ 100.65 KiB | Zobrazeno 25463 krát ]

_________________
OK-CYP

Obrázek
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na FSX
PříspěvekNapsal: 19 dub 2010, 14:46 
Offline
Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 19 lis 2008, 09:32
Příspěvky: 3156
Spotting: LOWS - terasa
Stroj: B-737NG
HOJ BOBIKA!!!! Přesně to jsem chtěl vědět. SUPER. :!:
Tak dem na to ne? :mrgreen: :arrow:
Úvodem: neboj, že by si kdokoliv tady z tebe dělal srandu,nebo tě shazoval. Právě naopak, toto na našem fóru nemá precedens a my, jako adminové se staráme, aby k tomu nedocházelo. Ptej se tedy na co budeš chtít a kdy budeš chtít. A vůbec u toho neřeš. že třeba je to blbí. Všichni jsme někdy a nějak začínaly.

ad1 vztah k realitě. Píšu o tom hned v prvním článku na FLYMAG. FS pro tebe bude tím, čím TY ho chceš mít. Ale můžu použít slova, mého kamaráda, 46 letého otřískaného kapči dopravního éra: "ty vole to je pěkné svinstvo, to by nemělo vůbec veřejně existovat v době teroristů - se na to můžu vysrat". :piss_monk: Takže asi tak. Je jenom na tobě, kde a jak budeš čerpat informace, kam budeš směřovat a dokážeš, li vyhmátnout to podstatné a oddělit od zbytku. Několik lidí z našich řad mělo možnost si své umění vyzkoušet na FULL-MOTION výcvikovém simulátoru ČSA. Jistě že v jednoduchých podmínkách. Ale dali to. Bez zásahu instruktora s tím bulíkem (Boeing 737) odletěli a přistáli. A to při zachování všech procedur a spolupráce posádky. Taktéž jak já s kolegou jsme připravili tohle éro na let do Prahy a na start.
viewtopic.php?f=16&t=198 tento kámoš, je dneska již pilot. Začínal na FS.
Takže jak píšu je to v první řadě zábava na celý život, nemá cenu ji uspěchat, protože pak se ti bohatě odmění. Na druhé straně, zápalem a studiem těch správných materiálů, schopností selektovat podstatné od nepodstatného se lze za pomocí FS dostat daleko za hráče počítačové hry.

ad2. Ano pochopil jsi správně. Můžeš co bude libo. ;) Můžeš
-lítat mise
-učit se v letecké škole Roda Machada, známého instruktora a popularizátora létání implementovaného přímo ve FS (samozřejmě uzpůsobené podmínkám) http://www.rodmachado.com/ člena prestižní asociace pilotů a letecké školy AOPA : http://www.aopa.org/
- a to jak teoreticky, tak v jednotlivých interaktivních lekcích
- vše s logickým postupem od pilota studenta až po ATPL, což je pilot dopravních letadel
- učit se sám lítat od píky podle dostupných materiálů na netu, přes rady na fórech
- učit se systémem pokus omyl
- lítat lety malým letadle pro radost, kochat na krajinu kolem sebe v aktuálním počasí
- stejným způsobem letět třeba z Ostravy do Brna a orientovat se podle terénu - tzv let podle VFR (předpis pro lítání podle oka - zjednodušeně)
- naučit se lítat podle přístrojů
- lítat si sám velkým érem podle libosti
- naplánovat si let přímo ve FS z bodu A do bodu B a nechat se řídit virtuálním ATC - což je v podstatě umělá inteligence, takový imaginární řídící, který nahrazuje skutečného řídícího. (ATC - Air traffic control čs ŘLP - řízení letového provozu).
- pak můžeš pokračovat lítání na sítí s kamarády pro zábavu - viewforum.php?f=31
- a můžeš taky lítat na profesionálních sítích VATSIM / IVAO, kde jsou reální, živí řídící (u svých PC) a zde kopírovat skutečný letový provoz ze vším všudy.
To je tak nástřel, co FSka umí.

ad3. Addony - addon jsou DOPLŇKY které rozšiřují možnosti FS, popř. vylepšují jeho vzhled. Jsou jak volně ke stažení, tak placené. Dají se rozdělit do několika druhů.
- senerky. těch je taky více druhů. Jsou prográmky, které vylepšují zemský povrch, nebo naopak mraky, nebo zreální síť silnic, řek, přehrad, železnic a další. Další druh scenerek jsou pak jednotlivá konkrétní letiště. Ty jsou dělaná s obrovskou přesností a smyslu pro detajl. Tak že na nich najdeš nejen přesné repliky budov, značení, ale třeba i jednotlivých stožárů na daném letišti.
- letadla - zvláště ty placené, jsou vesměs velmi kvalitní addony, které s vysokou mírou přesnosti simulují skutečný kokpit včetně více či méně simulace systémů. K těmto bývá zpravidla přiloženy odborný a obsáhlý manuál, který tě seznámí nejen s daným érem, ale naučí tě ho celkem na vysoké úrovni ovládat.
- - pak to jsou různé "utility" (vychytávky), které zase rozšiřují možnosti FS. Plánovače tras, paliva, letecké školy, zlepšení zvuku motorů a prostředí, mapy a.t.d. a.t.d. Je toho nepřeberné množství.
http://www.fspilotshop.com/index.php
http://www.simpilot.com/servlet/StoreFront
a k tomu volně stažitelné na různých leteckých webech. http://www.avsim.com/ například. Je toho tuny.

ad4. Ať budeš dělat v simu cokoliv, je dobrý vědět minimální základ. Tím - doufám může být - moje základní školička virtuálního pilota, jak už jsem psal. Včera jsem nad tím seděl do 4, do rána. :roll: Pokud to zvládnu do konce týdne, dám to zase sem. Ve školičce se dozvíš úplný základ jak zacházet s letadlem a taktéž něco z používaných radionavigačních zařízení a zkratek. Je to v podstatě škola z FSky, zestručněná na maximální možnou úroveň, právě pro lidi jako ty. Je to i s úvodem a závěrem 11 kapitol. Každou přečteš za pár minut. Co je důležité - je pochopit princip. A to daleko víc než procvičovat jednotlivé manévry k dokonalosti. Když pochopíš každou kapitolu, máš vystaráno a můžeš pak pokračovat, kam budeš chtít, FSka bude otevřená. A hlavně pochopíš o co kráčí. Když každé kapitole věnuješ necelou hoďku, tak se za měsíc posuneš o řádný kus. Takže napiš, jestli ti to takto vyhovuje a PTEJ SE!!!!!!!

_________________
FLY HIGH
FLY EASY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na FSX
PříspěvekNapsal: 19 dub 2010, 14:53 
Offline
Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 19 lis 2008, 09:32
Příspěvky: 3156
Spotting: LOWS - terasa
Stroj: B-737NG
jen dovětek - je třeba do brát jako můj SUBJEKTIVNÍ pohled na věc. Jde to určitě i jinak.

_________________
FLY HIGH
FLY EASY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na FSX
PříspěvekNapsal: 26 dub 2010, 22:41 
Offline
V.I.P.

Registrován: 19 lis 2008, 11:31
Příspěvky: 288
Tak jak sme se bavili o tom, ze nekoho muze bavit letat IFR - ale nedotahni to prosim do tohodle extremu - http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=355491&lan=0&style=2#355491 - kde se ten maras snazi presvedcit nekoho jineho, ze mirne upravene postupy jsou snad hrich, pak se necha nachytat na funkci IRSu a nakonec to zaklincuje tim, ze nevi ktere systemy mu automaticky vypne vytazeni ty cerveny rucky co blika u pozaru (nevim jak se to oficielne jmenuje :) )


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na FSX
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2010, 15:27 
Offline
Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 19 lis 2008, 09:32
Příspěvky: 3156
Spotting: LOWS - terasa
Stroj: B-737NG
sem nevěděl kam to šuopnout, bo mě to dost zaujalo

_________________
FLY HIGH
FLY EASY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na FSX
PříspěvekNapsal: 02 čer 2010, 12:57 
Offline
Amatér
Amatér

Registrován: 03 led 2010, 14:33
Příspěvky: 98
Spotting: LKMT
Zdravím, omlouvám se za tu proluku, ale již jsem psal, že to mám tento rok jaksik nabyté. Tak co nového? Stále se držím vycvikového módu a postupuji po levelech. Skoncil jsem pristáním s Piperem.
Easy, doufám, že jsi nad mnou nezanevřel a tu "školičku létání" mi tu pověsíš - a nebo již je někde jinde? Dlouho jsem tu nebyl, tak jsem moc forum nesledoval. Popřípadě se můžeme domluvit pokud budeš na spottingu toho 8.6. v podvečer na LKMT.
Co se týče HW, tak zatím neshlédávám větší potíže. Sestava hru dle mého zvládá. Jsou jisté záškuby obrazu hlavně při otáčení se pomoci myši, ale jinak bardzo dobré.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na FSX
PříspěvekNapsal: 02 čer 2010, 19:43 
Offline
Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 19 lis 2008, 09:32
Příspěvky: 3156
Spotting: LOWS - terasa
Stroj: B-737NG
Nezanevřel :D Spíš jsem zanevřel na tento stát a lidi v něm žijící obecně. :evil:
Slíbíl jsem ti to, tzn. školka bude. Měl jsem taky teď hodně ještě nějakých svých připitomělých aktivit, kde jsem chtěl dostat závazkům, takže to mám hotové cca z 80%. Já se v pátek na flooru s J.REE domluvím jakou formou to půjde ven a jestli vůbec. V každém případě pokud to nebude veřejné, tak ti to komplet pošlu do mailu. Já sem myslel, že si to už vzdal. :mrgreen:
Jinak v úterý mám v plánu na letiště dorazit, takže jestli se dostavíš - pokecáme.
Poude máš cokoliv ohledně FSky , něčemu nerozumíš tak se ptej!!!!!!!!!

_________________
FLY HIGH
FLY EASY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na FSX
PříspěvekNapsal: 12 čer 2010, 09:11 
Offline
Amatér
Amatér

Registrován: 03 led 2010, 14:33
Příspěvky: 98
Spotting: LKMT
Bohužel v útery jsem se zasekal v Polsku. Dorazil jsem do ČR až po osmé. Takže teď jen smutně koukam na fotky jak jste si to užívali. Easy, teď na dva měsíce se odmlčím, protože od příštího týdne kompletně rekonstruji barák. Web budu sledovat tak jak se k němu dostanu. Každopádně bych ty dva měsíce využil k teoretickému studiu FSX. Ještě něco pohledám na netu. Tak pokud to stihneš s tou školičkou, budu Ti moc, moc zavázan. Za chvíli pofičím se podívat na toho Ruslana a jinak se budu snažit být dochvilnější na spotting. Čest


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na FSX
PříspěvekNapsal: 12 čer 2010, 11:17 
Offline
Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 19 lis 2008, 09:32
Příspěvky: 3156
Spotting: LOWS - terasa
Stroj: B-737NG
jj je to domluvené s JREE bude to přímo na webu LKMT virtual.

_________________
FLY HIGH
FLY EASY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na FSX
PříspěvekNapsal: 12 čer 2010, 12:12 
Offline
Amatér
Amatér

Registrován: 03 led 2010, 14:33
Příspěvky: 98
Spotting: LKMT
Ještě jewdnou diky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na FSX
PříspěvekNapsal: 13 čer 2010, 23:29 
Offline
Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 19 lis 2008, 09:32
Příspěvky: 3156
Spotting: LOWS - terasa
Stroj: B-737NG
to Bobika. Za vydatné spolupráce a dnešní noční a celodenní šichty na netu se nám podařilo porodit počínající koncept LKMT-VIRTUAL... to tedy hlavně J.REEmu a mi dodělat letecký manuálek pro začínající simmery.
Takže máš to tam a doporučuji
pročíst
pochopit princip
procvičit
nebazírovat na prkotinách.
Snaž se pochopit, jak éro funguje, nauč se ovládat rychlost ve stoupání a klesání aniž bys hrábnul do plynů, dělat zatáčky bez ztráty výšky a rychlosti, starovat a přistávat.
Jakmile to zvládneš, další kapitoly jsou zatím ve fóru v sekci MS Fligtsim v rubrice oznámení. To proto, aby nebylo možné dál snimi manipulovat a zasahovat do nich.
viewtopic.php?f=12&t=737
viewtopic.php?f=12&t=733
viewtopic.php?f=12&t=440
Časem se nejspíš taky objeví na virtual LKMT. Teď zrovna není čas a musíme opět s J.REE tomu dát hlavu a patu.
Ptal ses jak využít co nejvíc FS. Moje rada je:
nauč se základy ze školky.
až je zvládneš - udělej si krátký let, třeba LKTB-LKMT přez NDB HLV a přiblíženi na VOR RW 04.
Jak to dáš s Cessnou, pak máš dveře využití FS do kořán.
- můžeš poletovat s malýma letadlama jen tak pro radost
- můžeš se přidat ke skupině lidí, preferujících malé éra a s nimi lítat po síti a užívat hlavně vizuální stránky FS. Hodně si tak užiješ lítání tzv HANDS ON - čili vše ručně. Bumper, PPT ti jistě rádi předají další možnosti a informace
- můžeš lítat s dopravákama jen tak sám si pro radost bez letového plánu
- můžeš se naučit se vytvářet vlatní traťe přímo ve FS a prostřednictvím umělého ATC procestovat, co hrdlo ráčí. (já tak oblítal celou Evropu)
-můžeš se zapojit do profesionálních sítí VATSIM / IVAO a lítat za podory skutečných hráčů - řídících a zahrát si tzv - ARAIG - tak reálně jak to jde. (tedy aspoň to tak říkají) :chuj:
- můžeš lítat s námi prostřednictvím multiplayer bez vysokých požadavků na jednotlivce. (to ovšem nevylučuje vysokou profesionalitu vlastní pilotáže - pouze uvolněnější přístup). Tady víc než okolního světa využiješ spíš znalost jednotlivých typů letadel a jejich pilotáže.
- můžeš si sehnat profesionální addon letadla (repliku skutečného éra) a naučit se téměř do detailu s tím zacházet.

Koncept VIRTUAL LKMT se bude nadále rozvíjet a články přibývat. Motivací mohou být i dotazy a přání.
V každém případě - ptát se, ptát se, ptát se. Od toho máme fórum popř. soukromé zprávy.
Přeji hodně radosti a že mi dlužíš presso s mlíkem je ti snad dostatečně jasné. :mrgreen:

_________________
FLY HIGH
FLY EASY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na FSX
PříspěvekNapsal: 14 čer 2010, 13:06 
Offline
Amatér
Amatér

Registrován: 03 led 2010, 14:33
Příspěvky: 98
Spotting: LKMT
Ještě jednou díky. Kamion s pressem a stádo krav doručím kam si budeš přát. J. reemu taktéž. Budu študovat a jak jsem psal výše budu se snažit spalšit nějaké připojení ať se mohu ptát, na to co mi nebude jasné.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na FSX
PříspěvekNapsal: 14 čer 2010, 13:51 
Offline
Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 19 lis 2008, 09:32
Příspěvky: 3156
Spotting: LOWS - terasa
Stroj: B-737NG
jo určitě se ptej, bo ja nesem ani školitel, ani instruktor ani na to nemam vložky :chuj: takže je to spiš pokus, jak zatraktivnit web a pomoct zcela novým simerům. Ta školka byla u nás na fóru a právě těm co začínali - teda podle ohlasů - tak pomohla. A mi už se těžko vžívá do role, že jako nic nevím, takže mi se může zdát vše co jsem napsal jasné a pochopitelné a nemusí to být pravda.
V každém případě jsem to dělal tak nějak, aby ty kapitoly byly přibližně stejné, nabo podobné, jako přímo v simulátoru. Pokud umíš engliš, nebo použiješ "TRANSLATOR" dá se to vše vykopírovat a přeložit.
Je to ve složkách:
Program files/MSGames/FS9/FSWEB/Lessons/....a teď tam máš od "STUDETNS" až po "ATPL" musíš pak rozkliknout složky s jednotlivýma lekcema, čili ty, kde není napsáno BRIEFING!!!!!!!! Tam je schovaná veškerá teorie létání. Nevím jak v FSX, ale jak znám Mrkvosoft, bude to buť podobné, neli stejné.
Takže se raď buť přímo tam, nebo napiš.

_________________
FLY HIGH
FLY EASY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na FSX
PříspěvekNapsal: 16 led 2011, 18:09 
Offline
Amatér
Amatér

Registrován: 03 led 2010, 14:33
Příspěvky: 98
Spotting: LKMT
Cest vsichni,
no konecne jsem se dopracoval k volnejsi chvilcea zasese pustil do letani v FSX. Mise uz me omrzeli Easy,mel jsi pravdu. Dal jsem se na letani v ATC zatim jsem zkusil LKMT LKPR. Po pravde? Ani jednou jsem nedoletel? Vlastne jednou jo, ale priblizeni a pristavaci manevr jsem jaksik nezvladl a pristal komusik v Kladne na zahrade. Ted par otazek:
1. Squawk code - docetl jsem co je a k cemu to slouzi, bohuzel v simulatoru nevim kam zadat a zda je to pro takove litani dulezite?
2. Diky moc za skolicku letani studuji online jak litam. Je sice fajn Easy ze to je pro cessnu ale stou do prahy jsem letel cirka no nevim ztracel jsem pojem o case. Chtel bych litat dopravnim proudovým a tam uz to je o necem jinem viz výse zahrada v Kladne
3. Jsou v simulatoru mapy letist at se podivam co je jaka RWY a jak naletavat, nebo hledat pred misy na webu pripadne vitisknout? Predpokladam ze to asi nebudou volne siritelna data, pripadne mi nekso prosimposlete odkaz kde to najit.
4. Data letadla stejny problem jako u dotazu 3. vzletova, pristavaci rychlost atd. kde zjistim. Pro cesnu jsi popsal tyto rychlosti ale treba pro 747 ci MD-11?
No tot zatim vse dik vsem uz predem za pomoc.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na FSX
PříspěvekNapsal: 16 led 2011, 18:14 
Offline
Admin

Registrován: 30 kvě 2011, 08:39
Příspěvky: 1780
Bydliště: FR 738, 29A
Spotting: localhost
Stroj: jatra
K tem mapam - postupne davam dokupy takovy maly katalog, kde si muzes mapy stahnout. Muj maly skromny soukromy projekt na www.fsmapy.4fan.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na FSX
PříspěvekNapsal: 16 led 2011, 18:17 
Offline
Amatér
Amatér

Registrován: 03 led 2010, 14:33
Příspěvky: 98
Spotting: LKMT
jj diky moc j.ree. Z toho usuzuji, ze nejsou soucasti simu a tudiz treba takove JFK si budu muset najit na webu??


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na FSX
PříspěvekNapsal: 16 led 2011, 18:31 
Offline
Admin

Registrován: 19 lis 2008, 08:12
Příspěvky: 3287
Bydliště: Dolní Lutyně
Spotting: LKZA :-)
Stroj: B748
V simu jsou taky pseudomapy - Alt - horni nabidka: polozka World ---> Map...

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na FSX
PříspěvekNapsal: 16 led 2011, 18:37 
Offline
Amatér
Amatér

Registrován: 03 led 2010, 14:33
Příspěvky: 98
Spotting: LKMT
Diky Kamyle, vetsinu destinaci kam jsem si chtel doletet jsem uz nasel popripade google earth aspon to bude mit trochu realnejsi nadech to litani


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na FSX
PříspěvekNapsal: 17 led 2011, 00:14 
Offline
Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 19 lis 2008, 09:32
Příspěvky: 3156
Spotting: LOWS - terasa
Stroj: B-737NG
BOBIKA!!!!!!!!!!!! kurwa kaj mam parcelu?????????????????????? :evil: :evil: :evil: už fčil je pozdě!!!!!!!

Jinak k věci. Existují dva nejběžnější druhy map. Jen zjednodušeně a obecně. AIP, ty seženeš hlednáním po netu na jednotlivých místních organizacích VATSIM a IVAO.
http://usa-w.vatsim.net/charts/#Europe
http://www.vacc-cz.org/index.php?sect=fir
To ovšem je jen jakýsi souhrn faktů, ale ne toho co máš dělat. To určí provozovatel. Většinou jsou to pak mapy JEPPESEN, které jsou už ovšem komerční artikl (to co tu dal J.REE). Ty seženež na netu taky. Ale spíš přibalené k jednotlivým scenérkám, nebo to prostě někdo pustí do éteru. To jsou ty správné mapy, podle kterých se lítá, ale PLATÍ SE ZA NĚ!!!!!!!!!!!!!!! Takže když to někdo vyhodí, je to jeho dobrá vůle. Já třeba podle AIPu lítat vůbec neumím a ani by se to snad nemělo.
Jinak jak ti napsal Kamyl - přímo FSka má implementovné mapy. Neobsahují všechny věci, nicméně, nejsou nahrážka, ale obsahují to podstatné - souhrn bodů, popř. tras se kterýma můžeš naložit podle svého gusta.
K plánování tras bez problému využij plánovače přímo ve FS. Není třeba instalovat a plánovat v různých dalších plánovačích s tím, že trasu budeš mít přesnější. Je to kokotina. A to z mnoha důvodů. Krom toho si trasu plánovanou ve FS upravíš posouváním jednotlivých bodů, jak ti zrovana vyhovuje. Jediné snad, co ti ulechčí jsou přistávací plánky. Myslím už ta finální, čili přiblížení (ILS, VOR, NDB) A to z toho důvodu, že obsahují, krom toho co má FSka, čili čísla drah, frekvencí atd, taky výšky přiblížení. U ILS to sice není zas tak nutné, naletíš to 2000ft nad výšku dráhy, ale VOR přiblížení už v případě zhoršené vidtelnosti se neobejdeš.
Jinak co se týká pilotáže, máš víceméně dvě možnosti.
Buť ty rychlosti střelíš tak nějak od oka a budeš si užívat všech možných typů letadel, nebo prostě zvolíš éro, keré tě zajímá a to budeš studovat. K tomu, když si ho kopuíš, taky většinou dostaneš veškeré manuály a tabulky s rychlostma a vším možným.
Taktéž klidně používaj defaultní FSkové ATC a nenech se odradit, že je k hovnu. NENÍ!!! V jednotlivostech je nepřesné a fůra věcí samozřejmě chybí, nebo je přizpůsobených, nicméně v principu, pokud se nechceš stát pilotem je zcela OK. (spíš s tím hodně uživatelů neumí dělat).
Taktéž si třeba přečti toto
viewtopic.php?f=12&t=440
na Squawk se vyser - pokud nelítáš VATSIM nebo IVAO tak o nic jede. Jinak se zadává v rádiu, je to odpovídač na radar. Je to, aby tě pan ATC viděl na svém radaru + k tomu tvé nacionále, výšku a tak. Takž tím si zatím hlavu nemotej.
Takže k bodu
1, ser na to
2, přečti si můj návod, jak doletět z bodu A do bodu B bulikem 737
3, přibližovací plánky hledej po netu, od JREEho, zadáním do google a kidně i v AIPech na kere jsem ti dal odkaz.
4, rychlosti zjistíš buť z manuálu, nebo FMC (když se s ním naučíš dělat) nebo střelíš podle oka dle typu kategoríí letadel (A,B.C.D). Je to sice hrubý odhad, ale na hraní stačí.
Pokud ale chceš opravdu zvládnout pilotáž jakéhokoliv dopravního éra na solidní úrovni, jen tě upozorňuju, že je to v podstatě normální tipovka a zabere množstvá času, kdy se budeš nořit hlouběji a hlouběji. Určitě nejde o mačkání čudlíků. Tenhle nysmysl často psaný pusť z hlavy. Když by ses to chtěl fakt naučit - je to záhul.
Ještě poznámka - na standartní naučení lítání vřele doporučuju KAMYLA!!!!!! Je to jeden z mála, který našel dobrý kompromis mezl několikaletým biflem éra, ale přitom seriózně si zaletí víceméně s čímkoliv.
Já, GREEDY jsme zas spíš typ, fixovaný na jedno éro, keré známe do puntíku, ale jak sednem do něčeho jiného, jsme v hajzlu. Další extrém je pak - lítám vším a všade. Kamyla beru jako velice nadstandartní kompromis.

_________________
FLY HIGH
FLY EASY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na FSX
PříspěvekNapsal: 17 led 2011, 00:49 
Offline
V.I.P.
Uživatelský avatar

Registrován: 20 lis 2008, 13:23
Příspěvky: 1644
Mapy pro virtualni poletavce jsou i tady http://www.simcharts.org/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 76 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

cron